Language
Mobile navigation Home page

Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej (PDF)

PLN 25.00

Zespół hiperkinetyczny to schorzenie, którego objawy ujawniają się w dzieciństwie i utrzymują się często w wieku dorosłym, powodując długofalowe skutki. Jest najczęstszym rozpoznaniem we wczesnym wieku szkolnym. Charakteryzuje się obecnością trwałych wzorców zachowania układających się w triadę objawów: problemów z koncentracją uwagi, impulsywnością oraz nadruchliwością, które wpływają znacznie na funkcjonowanie dzieci i młodzieży w różnych obszarach życia. Zmienność, nieprzewidywalność i złożoność współczesnego świata stawiają przed uczniami z ADHD trudne wyzwanie sprostania jego wymaganiom, jednak najtrudniejsze zadanie przypada edukacji. Uczniowie z ADHD to grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Głównym celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej na terenie szkoły jest wyrównywanie szans edukacyjnych, budowanie odpowiednich strategii pracy do możliwości i potrzeb uczniów z ADHD. Kluczowym celem sformułowanym w książce jest ukazanie specyfiki i uwarunkowań zależności zarysowującej się między funkcjonowaniem dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej a oddziaływaniami środowiska edukacyjnego.

Wstęp

Rozdział 1
Podstawy wiedzy o syndromie ADHD
1.1. Charakterystyka rozwoju dzieci i młodzieży
1.2. Charakterystyka rozwoju dzieci i młodzieży z ADHD
1.3. Zaburzenia i dysharmonie w rozwoju dziecka
1.4. ADHD – istota oraz diagnoza syndromu
1.5. Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi w świetle badań naukowych
1.6. Trudności i zaburzenia współwystępujące z ADHD

Rozdział 2
Edukacyjno-społeczne konteksty funkcjonowania dzieci i młodzieży z ADHD
2.1. Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w środowisku rodzinnym
2.2. Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w środowisku szkolnym

Rozdział 3
Wspieranie dzieci i młodzieży z ADHD na ścieżkach edukacyjnych, społecznych oraz przyszłych zawodowych
3.1. Współpraca osób dorosłych w zakresie organizacji i realizacji form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży z ADHD
3.2. Odkrywanie i rozwijanie indywidualnego potencjału uczniów z ADHD
3.3. Medyczne oraz terapeutyczne strategie pomocy dzieciom i młodzieży z ADHD

Zakończenie
Bibliografia
Załączniki
Spis tabel i rycin
How children and adolescents with ADHD function in educational and social space
Summary

Hyperkinetic syndrome is a disease that manifests itself in childhood and often continues into adulthood with negative lifelong consequences. The syndrome is the most often diagnosed at an early school age. It is characterized by the presence of permanent behaviour patterns arranged in a characteristic triad of symptoms: problems with keeping oneself, impulsiveness and hyper-mobility which significantly affect how children and adolescents function in different areas of life. In its variability, unpredictability and complexity, the modern world poses difficult challenges for students with ADHD. These pupils are children with special educational needs related to equalizing their educational chances. Developing a work strategy appropriate to their capabilities and needs constitutes the main objective of psychological and pedagogical aid provided in schools. The key objective formulated in this study is to show the specificity and determinants of the relationship between how children and adolescents with ADHD function in the educational and social space and the impact of the educational environment.

Write Your Own Review
You're reviewing:Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej (PDF)
Detailed information
Publication Version e-book
Language polski
Title (EN) How children and adolescents with ADHD function in educational and social space
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i Pedagogika nr 342
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3953-6 (PDF)
DOI 10.14746/amup.9788323239536
Number of pages 198
Number of publishing sheets 13,50

Related Products

Sign up